Ager Trading System Minecraft


Trading är en växelverkan mellan spelare och bybor som läggs till i 1 3 1-uppdateringen för datorer och läggs till i 1 0 4-uppdateringen för Android, iOS och Windows 10 Det görs genom att högerklicka på en bybor i PC-versionen av Minecraft-byborna kan inte handla. Hur man handlar. Ett diagram över posibla handelsvaror. Varje bybor börjar med ett enda alternativ att handla för något. I denna förklaring avses de handelsavtal eller helt enkelt avtal. Varje handel avtal kan göras ett antal gånger innan bybor inte längre vill hedra det. Det är vanligtvis fem gånger men kan variera. Att slutföra det första handelsavtalet och stänga handelsfönstret eller gränssnittet kommer att göra att byboret går in i ett tänkande läge, och ge byboret ett ökat rykte med spelarens rykte som förklaras nedan. En bybor kan ha upp till fem handelsavtal på en gång, men det kan ersätta gamla med nya efter femte. Det enda sättet att låsa upp fler avtal är att handla med byboren och slutföra minst ett avtal varje gång en gång fem handelsavtal har uppnåtts, fortsätter handeln med det slutliga avtalet återställer de övriga avtalen fortfarande, vilket möjliggör mer handel men också har möjlighet att ersätta den nuvarande avtal med ännu en ny överenskommelse. Traderande papper för en smaragd, med en bybor. Trading är ett snabbt sätt att tjäna Emeralds i överlevnadsläge, eftersom det är den enda legitima metoden att erhålla smaragder, utom gruvorna Emerald Ore. Special Cartographer bybor var tillagda i Utforskningsuppdateringen Spelare kan handla med kartograferna, som är villiga att handla en prospekteringskarta för en kombination av smaragder och kompass. I multiplayer-servrar med NPC-bybor som är inbyggda i byar kan spelarna fungera som motorvägar eller rånare och döda spelare som de tror kan ha bara handlat en bybor för smaragd. Villkorets rykte. Villager gillar en spelare mer, ju fler gånger de handlar med varje ot henne Detta är användbart för endast ett syfte att stoppa staden s Iron Golems från att attackera spelaren Golems blir vanligtvis bara fientliga när byborna är arga, eftersom de nyligen attackerade av spelaren. Alternativt kan spelaren fly från byn och vänta på en medan innan du återvänder Hostile Iron Golems kommer till slut att förlåt glömma spelaren Trading är vanligtvis svårt om inte gjort inomhus, medan Iron Golems är närvarande och byborna är arg på spelaren. I PS3-versionen kan förtrollade vapen inte handlas till en bybor, bara de utan enchantments. Ad blocker interferens detected. Wikia är en fri att använda webbplats som ger pengar från reklam Vi har en modifierad upplevelse för tittare som använder annonsblockerare. Wikia är inte tillgängligt om du har gjort ytterligare ändringar Ta bort den anpassade annonsblokkeringsregeln s och sidan laddas som förväntat. Högerklickning på en bybor öppnar en GUI som tillåter en spelare att handla med byborna Villagers kommer att göra erbjudanden baserat på t arv yrke och karriär och kommer bara att göra affärer baserat på vilka erbjudanden de gör. Olika erbjudanden kan ses genom att trycka på vänster och höger knapp bredvid det aktuella erbjudandet. Alla erbjudanden innefattar smaragd som valuta och något objekt som är relevant för bybor s karriär Trading möjliggör förvärv av ovanliga föremål Det är också den enda legitima metoden att förvärva flaskor o förtrollande i Survival-läget. Handelsgränssnittet visar en handel med 28 papper för 1 smaragd. Different karriärer tilldelas varje bybor och kan ses i handelsgränssnittet Till exempel kan brunbrända bybor vara fletchers eller fiskare smedar kan vara rustningsledare eller vapensmeder osv Varje bybor sprider sig med nivå 1 i sin givna karriär, som sträcker sig från 2 4 initiala olåsta affärer, dvs alla herdar kommer att gissa med bara två Alternativ, köpa ull och sälja saksar Varje nivå består av en definierad uppsättning handelserbjudanden, och nivåerna är desamma för en given karriär se diagrammet nedan De kan låsa upp nya nivåer när ett befintligt erbjudande handlas. Observera att handel GUI måste stängas innan en bybor kommer att låsa upp en ny nivå. När de gör det kommer de att få Regeneration I och bli omringade med lila och gröna partiklar i några sekunder. Varje karriär har en fast sekvens av nivåer och kommer bara att låsa upp ett begränsat antal erbjudanden. Villare kommer att avaktivera ett erbjudande om erbjudandet har använts ett antal gånger Chansen att avaktivera erbjudandet är slumpmässigt men ett erbjudande måste åtminstone användas 2 gånger innan den är berättigad till inaktivering Efter att ett erbjudande har använts 12 gånger är det garanterat att deaktiveras. Handel ett annat erbjudande kan aktivera ett erbjudande igen. När ett erbjudande är inaktiverat visas en röd X i handelsgränssnittet och det har samma partikeleffekt som ett erbjudande skapas. Ett erbjudande garanteras att återaktivera tillgängliga alternativ och låsa upp en nivå, om någon inte har blivit upplåst första gången den handlas. På efterföljande branscher kommer det bara att h ave en 20 chans att göra det, per handel Till exempel, om en lantbrukare villager har en handel som är 8 pumpor för 1 smaragd och en stack av 64 pumpor handlas kommer detta att räknas som 8 försök med varje försök med 20 chans att återaktivera bybor s trades. Villagers kommer att skilja mellan skador värden, så olika ullfärger kan inte ersätta vitull, kol kan inte handlas i stället för kol, och skadade verktyg kan inte handlas i stället för helt reparerade verktyg NBT-data, ignoreras, så innehållet i en skriftlig bok spelar ingen roll. Den fullständiga listan över karriär och nivåer är nedan. Broderade Villager. Villare som tidigare kallades Testificates är passiva icke-spelare karaktärer som springer och flyttar i byar. De har olika roller som präster, slaktare, smeder, bönder, generiker och bibliotekarier och gy i deras respektive byggnader. De har stora, skalliga huvuden, gröna ögon, uni-brows och långa Squidward-liknande nischer. Villare anses vara en av t han är mest intelligent av alla fridfulla mobben Men det finns några faktorer som de inte känner till eller uppmärksammar Villagersna inser dagskvickscykeln också Villagersna är inte förtjust i vatten, och till skillnad från de andra fridfulla mobben, försöker omedelbart att hitta en flyktväg Villagers kommer att försöka undvika zombier Men de försöker inte att undkomma några angripare utom zombier Till skillnad från andra mobben märker inte byborna när de släcks, vilket gör någon eldkälla extremt farlig för en by s befolkning Villagers kommer inte att springa när de är i brand och visar inget försök att släcka elden. Villare spenderar bara i byar, som endast kan lokaliseras i de plataste eller nära biomassa-desertbiomerna, savannerna och slätterna. När en bybor märker en zombie, börjar de omedelbart springa bort från dem. Byborna är tillräckligt snabba för att komma undan en zombie Men det kommer inte alltid att skydda dem När det blir natt, flyttar alla bybor i dörrarna till säkerhet Hur någonsin finns det ett fel i det här beteendet När det regnar ute, inser byborna det som dag Zombies kommer dock inte att dö eftersom det regnar och solen är inte ute. Det kan orsaka att vissa bybor dör. En vanlig syn i en by skulle byborna möta varandra, förutsatt att den mänskliga karaktäristiska talar När en spelare angriper en bybor, har de ånga från huvudet, mest sannolikt som indikerar ilska eller frustration. Från och med 1 6 producerar bybor ljud som liknar till en hmmm, en grunt eller ett humming sound De gör ljud vid flera tillfällen när avel aktiveras, när den slås av en spelare eller när en spelare handlar med en. Två bybor socialiserar. Villare kan handlas med i spelet för olika saker beroende på deras yrke eller typ av bybor Den valuta som de hanterar är smaragder Vissa bybor kommer att handla för smaragder, medan andra kommer att ta smaragder och ge föremål Bonde typ bybor, kända för sina bruna kläder, en är känd för att handla objekt som är relaterade till jordbruk, såsom vete, morötter, potatis och frön från meloner för smaragder, eller vice versa Slaktartypen, känd för den bruna kläderna och vita förklädet, kommer att handla för kött som fläsk, nötkött, och kyckling Det är mycket vanligare att handeln kräver den råa versionen av köttprästerna, som kan erkännas av deras fulla lila kläder, handel för Ender Pearls och Eyes of Ender. De tillåter också att spelaren köper förtrollade föremål genom att handla en unenchanted version av objektet, förutom några smaragder som kostnaden för förtrollande objektet Smed typ av bybor handel för rustning och verktyg och vapen Slutligen är bibliotekarie bybor känd för sin alla vita kläder och smart utseende, köper papper och säljer bok - och navigationsrelaterade objekt, till exempel bokhyllor och kompasser. Villare börjar med ett handelsavtal När spelaren har gjort denna handel och sedan stänger handelsgränssnittet, kommer byboret att ha en tänkande typ animering och kommer du p med en annan handel Detta gör två saker För det första tillåter det fler handelsmöjligheter, upp till högst 5 per bybor och för det andra återställs handeln. Varje handel kommer att kunna användas 3-5 gånger tills den måste återställas igen Byboret återställs endast om den slutliga eller nyaste handeln är avslutad minst en gång När alla fem är olåsta fortsätter den sista handeln att återställa handeln och har även en liten chans att ersätta en befintlig handel med en ny. Handel är ett av de snabbaste sätten att få Emeralds legitimt i överlevnadsläge utan att använda fuskar eftersom jordbruksdjur och grödor är mycket snabbare än att gräva efter Emeralds. Detta gör det möjligt för spelare att ständigt handla och förnya handel som ger smaragder till spelaren. Detta är också som ibland kändes som odling av smaragd eller smaragdbyte. Som av Minecraft 1 8-snapshot fick byborna-handeln en fullständig översyn. Byborna skulle nu kunna ha flera affärer när de kastas, vilket ger spelaren större flexibilitet vid handel En annan faktor som hjälper till är att när det handlar om handel, kan nya handelsmöjligheter ske beroende på hur många nya affärer aktörer redan har gjort. Exploration Update lade till nya kartografiska bybor, som kommer att handla sin prospekteringskarta för en kompass och varierade mängder smaragd samlade av spelare. En spelare s popularitet kan uppnås eller minskas i många metoder, med en anmärkningsvärd följd om spelaren har en popularitet under -15, naturligtvis uppstod Iron Golems blir permanent fientlig mot spelaren. Popularitet kan uppnås genom handel, avel etc. men kan minskas genom att attackera byborna och eller Iron Golems En spelare s popularitet kan vara hög i en by, men låg i en annan. Minecraft s. De utgör 5 zombies som hyser i Overworld. De kommer också att dyka upp efter att en Villager dödats av en zombie under en landsbygd, 50 på Normal och 1 00 on Hard Om en babybyder dödas under en belägring blir det också en baby zombieborger Baby Zombie Villagers är snabbare än sina vuxna motsvarigheter och kommer inte åldras Zombie Villagers kan återlämnas till vanliga bybor om de försvagas med en Splash Potion av svaghet och matas sedan med en gyllene äpple. De verkar ropa medan de botas. Det är bäst att placera Zombie Villagers i en slags fängelsecellstruktur med en säng och strykjärn medan de härdas. Det beror på att strykjärn och säng gör bybor kurera omkring 4 snabbare zombiebyborna ta 2-5 minuter att bota under normala förhållanden En zombieborger har alla beteenden och karaktäristika hos vanliga zombier, som att kunna bära pansar. Iron Golems kommer fortfarande att attackera dem, såvida de inte botas i fickan Edition och 1 9, behåller de sina kläder och utseende innan de smittas. Många Zombie Villagers i Minecraft 1 9 Notera hur färgen på deras kläder relaterar till Villagers original ce. Two Zombie Villagers Observera att en av dem har på sig Läderarmor. Minecraft Mobs Zombie Villager. Det finns en oanvänd textur för Villager som finns i spelfilerna. Det hade ett argt ansikte med röda ögon. Villare kan hämta vissa saker på marken, som rödbetor, vete potatis morötter frön och bröd. Om en bybor slås av en blixt kommer den att bli en häxa. Villare och zombiebyborna kan leka i en Igloo. Villare kan fortfarande se spelaren även om spelaren har en invisibility potion effect. In Minecraft 1 6 poster finns det en Villager som bär blåa klädnader, som aldrig hade dykt upp i den slutliga versionen av Minecraft 1 6.Ställer gameru-mobGriefing till falskt kommer att göra jordbrukare medborgare sluta plantera grödor. Notch planerade för byar att vara befolkade av grisar i stället för bybor. Förbi 13w22a 1 6 1, gjorde byborna inte ljud. Dessutom kan ett stänk på titelskärmen säga HURNERJSGER, vilket är vad byborna låter som när de är lediga. Även om Villager NPCs för närvarande är lika enkla som andra passiva mobben verkar de ha mycket grundläggande intelligent kodning redan genomförd. Förut, om spelaren öppnar dörren till sitt hem och lämnar den öppen, kommer de troligen snart att flytta ut genom dörren. En gång utanför , kan de vandra ut i öknen. Från 1 2 uppdatering går de nu automatiskt in på natten. I Beta 1 9 Pre-release s-filer finns det en konsistens för genomsnittliga bybor som bär gröna klädnader. fylls av bonden typ i stället utan Villager-typer som gyter alls. Den genomsnittliga byboren kan hålas i 1 7 Uppdatering med kommandon. Olika färger indikerar olika typer av bybor. Brown indikerar en bonde, lila indikerar en präst, vit indikerar en bibliotekarie , en bybor med ett svart förkläde är en smed och en bybor med ett vitt förkläde är en slaktare. Texturerna för bibliotekarie Villager, Priest Villager, den oanvända Villager i gröna kläder och Häxor har en huva bredvid deras huvud, där en mobs hattstruktur skulle vara, men det förefaller inte i spelet. När spelarna stirrar på en bybor och bybor ser dem, kommer det att nicka. Sedan 1 2 kan byborna nu få barn som är mindre versioner av de vuxna. De går snabbare än vanliga bybor och har samma slagbox som en vuxen Villager, även om deras textur är mindre. Också barnen går inte in i husen på natten. Bara ett barn kan ta vallmo från en Iron Golem. Attacking ett bybor barn är jämförbar med att attackera en Iron Golem när det gäller att sänka populariteten. När det finns 15 eller fler bybor, har en Iron Golem en chans att spawn. Since 12w21a ögonblicksbilden är det möjligt att handla med byborna genom att högerklicka på dem På det här sättet är det möjligt att få vanliga obehandlade objekt som Flaska o Förtrollande och Kedjespännen samt sällsynta saker som diamanter. Det är inte möjligt att handla med bybor i Pocket Edition och Windows 10 Edition. Alla bybor går in deras hem på natten, a nd ibland slumpmässigt öppna och stäng dörren. I stillbilderna 14w02b kan byborna ha fler yrken, t. ex. smeden kan vara verktyget Smiths, Weapon Smiths och Armorers. In snapshot 14w04a Farmers bybor kan förstöra fullvuxna växter och replanta dem. Den 1 april 2014, Mojang tillkännagav att byborna hade tagit över Minecraft och fick alla att se ut som en bybor, som en April Fools-skämt Spelarna kunde inte byta skinn under den tiden. Under den här tiden hade alla också Element Animation s TEAVSRP Element Animation Villager Sounds Resource Pack installeras automatiskt. När spelare lägger en stege bakom en dörr, kommer byboret att försöka gå ut genom dörren, men istället går han uppför stegen och när de når toppen, spinner de i cirklar. Som av 15w35a, Zombie Villagers har nya strukturer som skiljer sig åt för varje typ av Villager. Some spelare har noterat byborna liknar Squidward från tv-seriet SpongeBob SquarePants på grund av deras långa näsor N Otch själv kommenterade ens likheten och sa att de liknar caveman Squidwards 1. De har också kallats Ki-Adi-Mundi i sällsynta fall på grund av deras lilla likhet med Star Wars-karaktären. Villare var baserade på affärsinnehavaren i Dungeon Mästare 2. Spelare kan bara namnge en bybor när de lämnar en nätportal, alla andra försök leder till öppnande av handelssystemet. Höjden på bybor har ändrats från 1 8 kvarter hög till 1 9 kvarter höga. Klicka för fullbytesgalleriet. Minecraft.

Comments